Würth Polska wsparł konkurs SkillsPoland 2022 w Gdańsku

Zakończyły się krajowe eliminacje SkillsPoland 2022. W dniach 23-25 listopada na terenie Centrum Wystawienniczo-Kongresowego AMBEREXPO w Gdańsku młodzi specjaliści walczyli ze sobą o możliwość reprezentacji Polski na międzynarodowym branżowym konkursie EuroSkills. Uczestnictwo w wydarzeniu było niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń i podnoszenia kwalifikacji zawodowych w dziedzinach takich jak np. spawalnictwo, blacharstwo czy stolarstwo oraz możliwością nawiązania nowych kontaktów. Po raz kolejny, zmagania zawodników wsparł Würth Polska — oficjalny Partner tegorocznego wydarzenia. W ramach współpracy firma przekazała narzędzia niezbędne do wykonania zadań konkursowych.

Podczas trzech intensywnych dni w gdańskiej hali targowej, uczniowie szkół branżowych, studenci kierunków technicznych oraz początkujący fachowcy mieli okazję spróbować swoich sił w wybranych konkurencjach. Wydarzenie objęło 22 branż, m.in.: architektura krajobrazu, BIM/budownictwo cyfrowe, instalacje sanitarne i grzewcze, instalacje elektryczne, stolarstwo, spawalnictwo czy technologia mody. W tym roku, w wydarzeniu wystąpiło ok. 200 zawodników, których umiejętności oceniło ok. 100 sędziów z Polski i zagranicy. Finaliści ogólnopolskiego konkursu spotkają się z przedstawicielami krajów europejskich na prestiżowym, międzynarodowym wydarzeniu EuroSkills, którego najbliższa edycja zaplanowana jest na wrzesień 2023 i tym razem, po raz pierwszy będzie miała miejsce w Polsce.

Zarówno Grupa Würth, jak i Würth Polska od lat aktywnie wspiera młode talenty w rozwoju umiejętności specjalistycznych. W tym roku firma udostępniła uczestnikom narzędzia, które posłużyły im do wykonania zadań konkursowych w kategorii: mechanika pojazdów rolniczych i budowlanych oraz architektura. Wśród przekazanych produktów znalazł się wózek narzędziowy wraz z wyposażeniem, pneumatyczna wkrętarka udarowa czy produkty BHP — SkillsPoland to idealna okazja, by podkreślić wartość dzisiejszych młodych fachowców na rynku pracy i zachęcić ich do dalszego rozwoju umiejętności. Chcemy, aby proces nauki, a tym samym przebieg konkursu były komfortowe i przede wszystkim bezpieczne, a to zapewniają odpowiednie, profesjonalne narzędzia i produkty ochronne — podkreśla Robert Karolak, Dyrektor Marketingu Würth Polska.

Umiejętności jutra potrzebne od zaraz

Wysokie zapotrzebowanie na specjalistów o profilu technicznym całkowicie zmienia obraz fachowców na rynku pracy. Zawody związane z mechaniką, elektryką czy budownictwem zyskują na znaczeniu. Tym bardziej cieszy, że absolwenci techników decydują się kontynuować edukację na studiach inżynierskich, gdzie zdobywają dodatkową wiedzę i umiejętności.

Rynek pracy otwarty jest też na pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych dziedzinach, tj. stolarz, dekarz czy hydraulik, które coraz częściej nazywane są zawodami przyszłości. Co więcej, dzięki nieustannym zmianom technologicznym są gwarancją ciągłego rozwoju umiejętności i nauki. Profesjonalny sprzęt ułatwia nie tylko wykonanie wielu prac w sposób ergonomiczny i bezpieczny, ale pomaga zachować precyzję wykonywanych czynności.

— Naszą pasją i jednocześnie misją naszej firmy jest wspieranie profesjonalistów w ich codziennych zadaniach. Chcemy pokazać jak wielki wpływ na komfort i satysfakcję z pracy mają narzędzia, którymi się posługujemy. Tym bardziej cieszymy się, że możemy uczestniczyć w wydarzeniu, które skupia młodych ludzi, na samym początku ich kariery zawodowej. Gorąco kibicujemy zawodnikom i trzymamy za nich kciuki — dodaje Robert Karolak, Dyrektor Marketingu Würth Polska.

O Würth Polska

Würth Polska jest liderem w technice zamocowań i dystrybucji produktów dla profesjonalistów, obecnym na polskim rynku już 32 lata. To nowoczesna firma i wiarygodny, stabilny pracodawca, który zatrudnia ponad 750 pracowników, z czego ponad 500 w Dziale Sprzedaży podzielonym na 7 obszarów – Auto, Cargo (w tym Agro), Drewno, Budownictwo, Metal, Instalacje i Budownictwo Inwestycje. Würth Polska posiada 42 sklepy stacjonarne oraz rozbudowany sklep internetowy, który zapewnia możliwość zakupów 24h na dobę bez wychodzenia z domu. Centrala firmy i nowoczesne centrum logistyczne znajdują się w Warszawie. Koncern prowadzi sprzedaż wyłącznie firmom i osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Więcej informacji o Würth Polska pod linkiem.

 

O grupie Würth

Grupa Würth została założona w 1945 r. w Niemczech. Obecnie składa się z ponad 400 samodzielnych firm, rozmieszczonych w ponad 80 krajach na wszystkich kontynentach. Zatrudnia ponad 83 tys. osób, z czego ponad 33 tys. to przedstawiciele handlowi. Würth to również ponad 3,7 mln klientów. Zgodnie z rocznym sprawozdaniem finansowym, w 2021 r. Grupa Würth osiągnęła łączną sprzedaż na poziomie 17,1 mld EUR.