Załoga Erika Caisa wyposażona w rozwiązania Milwaukee ponownie spróbuje sięgnąć po trofeum w Rajdzie Rzeszowskim

Już 10 sierpnia startuje 32. edycja Rajdu Rzeszowskiego. W ciągu dwóch kolejnych dni kierowcy będą walczyć z czasem na 11 odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 150 km. W Rajdzie wystartuje Eric Cais, zwycięzca tej imprezy w 2021 r., który będzie próbował ponownie sięgnąć po trofeum.

Erik Cais to utytułowany czeski kierowca rajdowy. Cais współpracuje obecnie z zespołem Orsak Rally Sport, a na odcinkach specjalnych będzie rywalizował za kierownicą Skody Fabii RS Rally2. W zeszłym roku zawodnik wziął udział w czternastu rajdach w cyku WRC i dwóch ERC. Eric Cais z Jindriską Zakovą na siedzeniu pilota w 2021 r. wygrali 30. Rajd Rzeszowski jako szósta zagraniczna załoga w historii rzeszowskich zmagań na asfalcie. W 2022 r. Cais nie powtórzył tego osiągnięcia. Zapewne w tym roku będzie chciał znowu stanąć na najwyższym stopniu podium.

Serwis musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom

W rajdach WRC samochody w czasie prób czasowych narażone są na ekstremalne przeciążenia i trudne momenty, które często skutkują poważnymi uszkodzeniami wyczynowych pojazdów. Dlatego mechanicy w strefach serwisowych mają przeważnie trudne zadanie, aby przygotować auto do kolejnego odcinka specjalnego w bardzo krótkim czasie.

– Naprawy w strefach serwisowych na rajdach WRC to przeważnie praca w trudnych warunkach pod presją czasu. Dlatego stosowane przez mechaników narzędzia muszą być wydajne, precyzyjne i wygodne w użytkowaniu – mówi Janusz Mitko, CCE Marketing Manager Milwaukee. – Na takich imprezach najlepiej sprawdzają się nowoczesne rozwiązania zasilane akumulatorami. Narzędzia Milwaukee służą mechanikom Erica Caisa do skutecznych napraw w warunkach Heavy-Duty, do czego zostały stworzone. To najlepsza rekomendacja naszych rozwiązań dla profesjonalistów, których praca przecież często polega na działaniu w trudnym otoczeniu – dodaje Janusz Mitko.

Profesjonalni mechanicy rajdowi, którzy często pracują w nocy, w trudnych warunkach pogodowych, bez dostępu do prądu sieciowego, chętnie korzystają z przenośnego, wydajnego oświetlenia. Doceniają również mobilność i wydajność najnowszych narzędzi akumulatorowych, które pozwalają im błyskawicznie uporać się z uszkodzeniami powstałymi podczas zmagań kierowców.

Trasa 32. Rajdu Rzeszowskiego

W pierwszym etapie rajdu załogi będą rywalizować na trasach trzech odcinków specjalnych, a dwa z nich pokonają dwukrotnie. Kolejne odcinki to: Różanka (11,57 km), zapętlona Lubenia (20,45 km). Po przerwie serwisowej, podczas której mechanicy będą przywracać samochody do jak najlepszego stanu, kierowcy ponownie pokonają Różankę i Lubenię, po czym wjadą na ulice Rzeszowa. Ta nocna próba rozpocznie się o godz. 20. Drugiego dnia zawodów kierowcy zmierzą się z czasem na trzech odcinkach: Kołaczyce (17,8 km) i Grudna (14,65 km) oraz Pstrągowa (10,85 km). Dwie pierwsze trasy zawodnicy przejadą dwukrotnie. Łączna długość trasy rajdu to 598 km, z czego 153 km to odcinki specjalne.